Claud Leermakers verkozen tot lijsttrekker VVD Oirschot – Spoordonk – de Beerzen

In de algemene ledenvergadering van 28 oktober jl. kozen de leden van de VVD, op voordracht van het bestuur, unaniem voor Claud Leermakers als hun lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.

Claud is 29 jaar en is sinds 2014 actief voor de VVD. Tot 2021 was zij als burgerraadslid betrokken binnen de fractie. In januari 2021 is zij geïnstalleerd als raadslid. Haar voornaamste portefeuilles zijn wonen, landelijk gebied en mobiliteit. “Samen met onze fractie ga ik voor een nog mooiere en sterkere gemeente. Onze focus ligt op het toevoegen van voldoende betaalbare woningen, een goede bereikbaarheid en op een levendige en veilige gemeente. Leefbaarheid in de kleine kernen is daarbij van essentieel belang. Wij willen dat betrokken inwoners en ondernemers alle ruimte krijgen. Ik heb ontzettend veel zin om aan de slag te gaan als lijsttrekker samen met onze leden, de fractie en het bestuur. Op naar een mooie campagne!”

De fractie en het bestuur zijn blij met haar benoeming. “Met Claud halen we een jonge, gedreven lijsttrekker binnen die middenin de samenleving staat. We hebben alle vertrouwen dat zij de positie van de VVD in de gemeenteraad van Oirschot verder zal verstevigen.”

Link naar het filmpje waarin Claud zich voorstelt: Claud Leermakers verkozen tot lijsttrekker VVD Oirschot, Spoordonk en de Beerzen - YouTube